mandag den 17. november 2008

我是誰? Who am I? Hvem er mig?


Jeg hedder Lau Sin Hang.
Jeg er en stille pige.
Jeg bor i Hong Kong.
Jeg er atten år.
Jeg studier kinesisk, englesk, kinesisk historie, verdens historie og geografi i skole.
Jeg kan lide kunst, og jeg kan lide at tenge.
Jeg lyder til musik som Mew, Sigur Ros, Bjork.
Jeg elsker island.
Jeg er følelsesbetonet.
Alle handler om mig, men de er ikke rigtige mig.


我昨晚靜靜地在被窩做了九形人格測驗,
它說我是第四及第五型, 即自我及思考型, 都是自閉耍性子一類。

我忽然覺得人生很沒希望,
我不會考得入大學,
我不會去到冰島,
我不會做到自己想做的工作,
我不會畫出很棒的畫,
我不會有很要好很長久的朋友,
我不會令人喜愛,
我不會弄走暗瘡,
我不會令人安心,
我不會變得成熟。

這個晚上原本在聽三姑做的哈哈笑節目,
但還是想聽無名第一曲, 於是感觸得眼淚想滾下來。

這幾天養了一個壞習慣, 就是不接電話;
大概是我害怕跟陌生人說話, 或者對著熟人卻無言。

Ingen kommentarer: